Metalowo-elastomerowe uszczelki głowicy cylindrów

Naprzód dzięki pełnej sile uszczelnienia.

Metalowo-elastomerowe uszczelki głowicy cylindrów firmy ElringKlinger to precyzyjne, wytrzymałe i trwałe systemy uszczelniające, wykonane z metalowych nośników z wulkanizowanymi profilami elastomerowymi.

Nasz know-how w dziedzinie metalowo-elastomerowych uszczelek głowicy cylindrów. Warstwa po warstwie.

Elastomerowe wargi uszczelniające

Skutecznie uszczelniają kanały płynu chłodzącego oraz oleju silnikowego. Materiał i geometria są dopasowywane do danego silnika.

Komora spalania

Jako element konstrukcyjny podkładka komory spalania służy do zwiększenia nacisku uszczelnienia na komorę spalania. Siła działania śrub zostaje w ten sposób przeniesiona na obszar komory spalania.

Rowek pełny

Wytwarza on stały nacisk wzdłuż krawędzi komory spalania.

Osłona

W celu sterowania przepływem płynu chłodzącego można sterować przekrojami strumienia za pomocą wulkanizowanych osłon.

Warstwa nośna

Wraz z rowkiem komory spalania określa ona grubość montażową oraz rodzaj uszczelnienia gazowego. W zależności od wymogów silnika stosowane są stale nierdzewne, stale mikrostopowe, stal szlachetna lub stal sprężynowa.

Podstawą dużej wydajności jest specyficzny rozkład nacisku w obszarze kadłuba silnika/głowicy cylindrów: wysoki nacisk w obszarze komory spalania – niski nacisk w obszarze cieczy.

Metalowo-elastomerowe uszczelki głowicy cylindrów to wiodąca technologia w dziedzinie uszczelnień do wysoko wydajnych silników stosowanych w pojazdach użytkowych. Znajduje ona zastosowanie w innowacyjnych napędach z technologią czterozaworową i nowych systemach wtrysku. Metalowo-elastomerowe uszczelki głowicy cylindrów są niezawodne także w ekstremalnych warunkach, takich jak ciśnienie zapłonu do 180 barów, moc silnika powyżej 2000 kW oraz przebiegi pracy silnika powyżej 1 500 000 kilometrów.

 

Metalowo-elastomerowe uszczelki głowicy cylindrów