Metalowo-elastomerowe uszczelki głowicy cylindrów
Naprzód dzięki pełnej sile uszczelnienia.
Metalowo-elastomerowe uszczelki głowicy cylindrów firmy ElringKlinger to precyzyjne, wytrzymałe i trwałe systemy uszczelniające, wykonane z metalowych nośników z wulkanizowanymi profilami elastomerowymi.
Nasz know-how w dziedzinie metalowo-elastomerowych uszczelek głowicy cylindrów. Warstwa po warstwie.
Elastomerowe wargi uszczelniające
Skutecznie uszczelniają kanały płynu chłodzącego oraz oleju silnikowego. Materiał i geometria są dopasowywane do danego silnika.
Komora spalania
Jako element konstrukcyjny podkładka komory spalania służy do zwiększenia nacisku uszczelnienia na komorę spalania. Siła działania śrub zostaje w ten sposób przeniesiona na obszar komory spalania.
Osłona
W celu sterowania przepływem płynu chłodzącego można sterować przekrojami strumienia za pomocą wulkanizowanych osłon.
Warstwa nośna
Wraz z rowkiem komory spalania określa ona grubość montażową oraz rodzaj uszczelnienia gazowego. W zależności od wymogów silnika stosowane są stale nierdzewne, stale mikrostopowe, stal szlachetna lub stal sprężynowa.

Podstawą dużej wydajności jest specyficzny rozkład nacisku w obszarze kadłuba silnika/głowicy cylindrów: wysoki nacisk w obszarze komory spalania – niski nacisk w obszarze cieczy.
Metalowo-elastomerowe uszczelki głowicy cylindrów to wiodąca technologia w dziedzinie uszczelnień do wysoko wydajnych silników stosowanych w pojazdach użytkowych. Znajduje ona zastosowanie w innowacyjnych napędach z technologią czterozaworową i nowych systemach wtrysku. Metalowo-elastomerowe uszczelki głowicy cylindrów są niezawodne także w ekstremalnych warunkach, takich jak ciśnienie zapłonu do 180 barów, moc silnika powyżej 2000 kW oraz przebiegi pracy silnika powyżej 1 500 000 kilometrów.

Metalowo-elastomerowe uszczelki głowicy cylindrów