Firma Elring rozszerza swoją ofertę części zamiennych o innowacyjne miski olejowe z tworzywa sztucznego: pierwszy produkt dostosowany pod kątem samochodów ciężarowych Mercedes-Benz OM 471

Wprowadzając nową grupę produktów w ramach segmentu posprzedażowego, firma Elring wytycza strategiczne kamienie milowe: jej asortyment wzbogaca się o miski olejowe z tworzywa sztucznego dostosowane pod kątem pojazdów użytkowych. W ramach debiutanckiej serii pod numerem Elring B36.520 (odpowiada A 471 010 91 13) dostępna jest już innowacyjna miska olejowa z tworzywa sztucznego do samochodów ciężarowych, pasująca do silników wysokoprężnych serii OM 471.

Wprowadzenie tego produktu na rynek odzwierciedla poziom kompetencji technologicznych koncernuJego dwie kolejne odsłony – opracowane dostosowany pod kątem typoszeregów silników Iveco Cursor 11 i 13 – są już w fazie rozwoju i wkrótce dołączą do obecnej w sprzedaży propozycji.
Nowa linia produktów stanowi pierwszy krok w kierunku stałego wzbogacenia portfolio segmentu posprzedażowego – zgodnie ze strategią firmy Elring miski olejowe z tworzywa sztucznego mają stać się jego integralną częścią. Gotowa do montażu miska olejowa jest dostarczana w komplecie z uszczelnieniami oraz mocowaniami. Dodatkowo wyróżnia się za sprawą precyzyjnego kształtu, wysokiej wytrzymałości i możliwości łatwego montażu.

Bogate doświadczenie w zakresie lekkich konstrukcji

Przeznaczona do samochodów ciężarowych i wykonana z tworzywa sztucznego miska olejowa firmy Elring została opracowana pod kątem rygorystycznych wymagań w branży pojazdów użytkowych. Za sprawą odpowiednich rozwiązań projektowych może przez dłuższy czas wytrzymywać wysokie temperatury robocze w komorze silnika oraz skrajne wahania temperatury wskutek rozruchów na zimno. Niezawodne uszczelnienie produktu to z kolei zasługa precyzyjnej technologii produkcji. Ograniczenie liczby potrzebnych części pozwoliło natomiast zdecydowanie ułatwić proces montażu. W porównaniu z tradycyjnymi, metalowymi miskami olejowymi istnieje możliwość ograniczenia masy produktu o nawet 60%.

Technologia lekkich konstrukcji i jej zalety

Lekkie konstrukcje to jedna z przyszłościowych technologii branży mobilności. Firma Elring stawia przy tym na skrojone pod kątem konkretnych potrzeb rozwiązania. Sprawdziły się już one w przypadku oryginalnego wyposażenia, pozwalając zarówno ograniczyć koszty, jak i chronić środowisko. Wprowadzenie do procesu produkcji termoplastów umożliwia znaczne ograniczenie masy produktu w stosunku do tradycyjnych metalowych misek olejowych. Lżejsza budowa przekłada się na niższe zużycie paliwa oraz redukcję emisji CO₂, a tym samym stanowi istotny krok w kierunku bardziej ekonomicznej działalności i zrównoważonego rozwoju. Tworzywa sztuczne wyróżniają się ponadto za sprawą niższej przewodności cieplnej, co korzystnie wpływa na izolację termiczną, a także wydajność silnika. Wysoka elastyczność materiału zapewnia lepszą absorpcję uderzeń i drgań oraz pomaga uniknąć pęknięć czy odkształceń. Tworzywa termoplastyczne są również odporne na korozję, a zatem wyjątkowo trwałe. Zdecydowanie zyskują tutaj przewagę nad metalem, który pod wpływem wilgoci lub soli drogowej może ulegać korozji. W większości przypadków technologia ta umożliwia również zmniejszenie emisji hałasu o mniej więcej 2 dB, dzięki czemu pojazdy poruszają się jeszcze ciszej.

Uniwersalne rozwiązanie do wielu różnych pojazdów

Nową miskę olejową z tworzywa sztucznego do serii Mercedes-Benz OM 471 można wykorzystywać w różnych modelach pojazdów, w tym w wielu samochodach użytkowych i autokarach:

  • Actros MP4 i MP5
  • Antos
  • Arocs
  • Travego

Profesjonalna wymiana miski olejowej z tworzywa sztucznego

Aby utrzymać pełną sprawność i szczelność miski olejowej, jej wymianę należy zawsze powierzać wyspecjalizowanemu personelowi. Oto krótki przegląd najważniejszych kroków:

  1. Przygotowanie: zabezpieczyć pojazd, pozostawić silnik do ostygnięcia i spuścić zużyty olej.
  2. Demontaż: wymontować starą miskę olejową i oczyścić powierzchnie uszczelniające.
  3. Montaż: zamontować nową miskę olejową przy użyciu dołączonego do zestawu uszczelniacza Dirko i dokręcić śruby zalecanym momentem.
  4. Napełnianie: wlać olej silnikowy zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez producenta i sprawdzić jego poziom.
  5. Prace końcowe: uruchomić silnik, sprawdzić produkt pod kątem szczelności, dokręcić śruby zgodnie z wytycznymi producenta, a następnie zutylizować zużyte części w sposób przyjazny dla środowiska.

Wszystkie informacje dostępne w katalogu online

Wszystkie szczegółowe dane techniczne i informacje o produkcie można znaleźć w katalogu online firmy Elring lub w TecDoc. 

Aby uzyskać dodatkowe informacje, zachęcamy do kontaktu:

ElringKlinger AG | Strategic Communications
Dr. Jens Winter
Fon: +49 7123 724-88335 | E-mail: jens.winter@elringklinger.com

 

O firmie Elring

Marka części zamiennych Elring oferuje wszystko w jednym miejscu: wysokiej jakości oryginalny sprzęt, niezawodność działania i wydajny, kompleksowy serwis. Zakres działalności obejmuje szkolenia sprzedażowe i techniczne, informacje serwisowe, rysunki z widokami rozstrzelonymi samochodów ciężarowych i dostawczych, części z tworzyw sztucznych, comiesięczne biuletyny dot. uszczelniania silników, doradców ds. uszczelnień online, innowacyjne filmy montażowe, Akademię Elring, szkoleniowy samochód ciężarowy i wiele więcej.

Dealerzy, warsztaty i ich klienci na całym świecie doceniają oryginalne produkty firmy Elring. Oprócz uszczelek głowicy cylindrów i uszczelek specjalnych w asortymencie znaleźć można również promieniowe uszczelki wału i uszczelki trzonka zaworu, masy uszczelniające, zabezpieczenia śrub, a także śruby głowicy cylindrów i kompletne zestawy uszczelek przygotowane pod kątem pełnych i częściowych remontów. Firma Elring nieustannie pracuje również nad elektryfikacją portfolio segmentu posprzedażowego, planując wprowadzenie nowych produktów.